Dag 1 – 28 maart Vliegen naar Chicago

Aanleiding voor deze reis en meer informatie over Route66, kaarten en gidsen is te vinden in het Reisplan..  

Wie naar Amerika wil, moet lang reizen. En dat gold zeker ook deze keer, ook al zijn we goed en gezellig begonnen, doordat Gerda ons 's morgens vroeg naar Schiphol gebracht. Thuis hadden we al gezien dat de vlucht van United zo vol zat dat wij geen plaatsen naast elkaar hadden. Dat hebben we opgelost met een upgrade naar Economy Plus, hetgeen niet alleen meer gezelligheid, maar ook meer beenruimte  opleverde. Voorzien van kranten, tijdschriften en e-books en een persoonlijk audio- en videosysteem al met al geen onplezierige vlucht. Na het gebruikelijke gedoe op Washington-Dulles van vingerafdrukken en foto, volgde ook deze keer weer een apart gesprekje in een kamertje, omdat Job nu eenmaal altijd een kruisje achter zijn naam heeft staan.
Tijd zat verder, niet alleen omdat we vlot door de douane gingen maar ook, omdat de Amerikaanse zomertijd niet synchroon met de Nederlandse loopt. De klok in Washington wees dus een uur vroeger dan op onze papieren stond. Helaas was de volgende vlucht flink vertraagd, zodat we uiteindelijk een kleine vier uur op Washington Airport hebben rondgehangen. Na de relatief korte vlucht naar Chicago rolden we toch wel wat verreisd daar om kwart over negen ons hotel nabij de luchthaven binnen.  Gauw slapen, want morgen staat om half zeven de shuttle naar de fabriek in Middlebury klaar. 

Printfriendly